| Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat | 
	
	
		| Autor | Wiadomość | 
	
		| pajda 
 
 
 Dołączył: 02 Kwi 2008
 Posty: 264
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Pomógł: 1 raz
 Ostrzeżeń: 0/5
 Skąd: Stalowa Wola
 Płeć: CHŁOP - MOTÓRZYSTA
 
 | 
			
				|  Wysłany: Pon 20:14, 26 Sty 2009 Temat postu: Czarna perełka!!!! |  |  
				| Moją perełkę zakupiłem pod koniec października 2008 r.Sprowadzona od szwaba jest to model z 1997r nawinąłem nią dopiero ok. 800 km. i czekam na lepszą pogodę byśmy się lepiej poznali.
 W pierwotnej wersji wyglądała tak:
 [link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
 tak w trakcie wymiany na okrągłą lampę
 [link widoczny dla zalogowanych]
 a tak wygląda teraz
 [link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych][link widoczny dla zalogowanych]
 Na wiosnę dostanie jeszcze nową owiewkę która czeka na zamontowanie w garażu.Poniżej trochę parametrów.
 
 YAMAHA XJR 1200
 
 W przeciwieństwie do swych rywali w klasie gołych motocykli Yamaha prezentuje godna pochwały powściągliwość. Począwszy od tłumików po zestaw przyrządów pokładowych. Jest niezwykle zgrabna i upakowana. Mimo iż silnik 1200 jest dość dużą jednostką napędową to konstruktorzy zadbali o to by wysokość siedzenia znajdowała się dość nisko ( 710mm). Silnik XJR 1200 pochodzi ze znanego i niezawodnego modelu FJ 1200 której opis można tu znaleźć. Oczywiście silnik poddano kuracji odmładzającej. Silnik został odizolowany za pomocą sinenbloków od reszty motocykla (zmniejszenie dokuczliwych drgań). Następnie zadbano o moment obrotowy w tym przypadku silnik przekonstruowano by osiągał moc 98 KM przy 8000 obr./min a moment obrotowy osiąga wartość 97 Nm. Przy takich parametrach wystarcza pięciostopniowa skrzynia biegów oraz pewność przyspieszania na każdym biegu. Aby poradzić sobie z odprowadzaniem ciepła z silnika zwiększono, w porównaniu z FJ , powierzchnie robocze żeber chłodzących. Powiększono także chłodnicę oleju która ma za zadanie dbać o prawidłową temperaturę oleju. Zastosowano nową pokrywę zaworową w celu kierowania strug zimnego powietrza w rejony świec zapłonowych. Za zasilanie odpowiadają cztery gaźniki o średnicy 36 mm. Na osi przepustnic znajduje się czujnik który steruje wyprzedzeniem zapłonu. Dzięki takiemu rozwiązaniu uzyskano lepszą charakterystykę w zakresie dolnych i średnich obrotów. Rama XJR spawana jest ze stalowych rur o średnicy 38 mm. Tej ramie XJR 1200 (ważącej 252 kg) zawdzięcza stabilną jazdę. Zastrzeżenia budzi zbyt miękki przedni widelec i za słabe tłumienie tylnych amortyzatorów. Tylne zawieszenie wyposażone jest w amortyzatory znanej firmy Ohlins. XJR to motocykl godny polecenia wszystkim którzy lubią klasyczne motocykle ale którym styl easy ridera nie pasuje.
 
 DANE TECHNICZNE
 
 SILNIK: Czterocylindrowy, rzędowy; czterosuwowy, chłodzony powietrzem. Rozrząd typu DOHC, 4 zawory na cylinder, cztery gaźniki Mikuni o średnicy przelotu 36 mm, rozrusznik elektryczny, pojemność skokowa 1188 cm^3, stopień sprężania 9.7:1. Moc maksymalna 74kW (98KM) przy 8000 obr/min.Maksymalny moment obrotowy 97 Nm przy 8000obr/min
 PRZENIESIENIE NAPEDU: Wielotarczowe sprzęgło w kąpieli olejowej, pięciostopniowa skrzynia biegów, łańcuch rolkowy typu o-ring 2,24.
 PODWOZIE: Stalowa rama , widelec teleskopowy o
 Skoku 130mm wahacz wleczony jednoramienny podparty dwoma
 elementami resorujaco-tlumiacymi . Hamulce: przód-dwie tarcze o
 średnicy 320mm tył- tarcza o srednicy 267mm .Ogumienie: przód - 130/70 V 17,
 tył - 170/60 V 17
 WYMIARY I MASY: Długość całkowita 2170 mm
 wysokość siodła 790mm,
 pojemność zbiornika paliwa 21.5dm^3 masa
 własna (gotowy do drogi) 252 kg Dopuszczalna masa 442 kg
 OSIAGI: Prędkość maksymalna 225km/h, przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 3,6s, średnie zużycie paliwa 7,2 litra na 100 km.
 
 DANE EKSPLOATACYJNE
 
 
 Przegląd techniczny co 6 000 km wymian1 oleju silnikowego co 6000 km.
 Wymiana filtru olejowego co 6 000 km
 Olej silnikowy 20 W 40(3.35 l)
 Olej w zawieszeniu przednim 10W po 555 cm ^3 w każdej goleni
 Świece zapłonowe NGK DR 8 EA-9
 Akumulator 12 V 14 Ah.
 Luz zaworowy co 24 000 km przy zimnym silniku: ssace 0,11-0,15mm , wydechowe
 0,16-0,20mm.
 Obroty biegu jałowego 1100 +/-50
 Ciśnienie w ogumieniu przód solo/pasażer 1,9/2,2 tył 2,5/2,9
 
 Post został pochwalony 0 razy
 |  | 
	
		| Powrót do góry |  | 
	
		|  | 
	   |  | 
       |  | 
    
	
		| MARCIN_77 
 
 
 Dołączył: 02 Sie 2008
 Posty: 1553
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Pomógł: 3 razy
 Ostrzeżeń: 0/5
 Skąd: STALOWA WOLA
 Płeć: CHŁOP - MOTÓRZYSTA
 
 | 
			
				|  Wysłany: Pon 22:55, 26 Sty 2009 Temat postu: |  |  
				| No i gra muzyka! Nic dodać, nic ująć... Temat został wyczerpany
   
 Post został pochwalony 0 razy
 
 Ostatnio zmieniony przez MARCIN_77 dnia Pon 22:57, 26 Sty 2009, w całości zmieniany 1 raz
 |  | 
	
		| Powrót do góry |  | 
	
		|  | 
	   
	
		| pajda 
 
 
 Dołączył: 02 Kwi 2008
 Posty: 264
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Pomógł: 1 raz
 Ostrzeżeń: 0/5
 Skąd: Stalowa Wola
 Płeć: CHŁOP - MOTÓRZYSTA
 
 | 
			
				|  Wysłany: Wto 9:51, 27 Sty 2009 Temat postu: |  |  
				| No Marcin cały czas czekam na prezentację twojego moto i mam nadzieje że już z zamontowanymi gmolami!!
 
 Post został pochwalony 0 razy
 |  | 
	
		| Powrót do góry |  | 
	
		|  | 
	   
	
		| MARCIN_77 
 
 
 Dołączył: 02 Sie 2008
 Posty: 1553
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Pomógł: 3 razy
 Ostrzeżeń: 0/5
 Skąd: STALOWA WOLA
 Płeć: CHŁOP - MOTÓRZYSTA
 
 | 
			
				|  Wysłany: Wto 23:57, 27 Sty 2009 Temat postu: |  |  
				| Spoko, spoko
  Planowany czas prezentacji zbliża się nieuchronnie. Wiosna tuż tuż   
 Post został pochwalony 0 razy
 |  | 
	
		| Powrót do góry |  | 
	
		|  | 
	   
	
		| TOXIC 
 
 
 Dołączył: 18 Sie 2008
 Posty: 214
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Ostrzeżeń: 0/5
 Skąd: Stalowa Wola
 Płeć: CHŁOP - MOTÓRZYSTA
 
 | 
			
				|  Wysłany: Śro 21:53, 28 Sty 2009 Temat postu: |  |  
				| 
  Pajda powiem Ci szczerze że na temat swojego motocykla dałeś naprawdę WYCZERPUJĄCY opis  . 
 Post został pochwalony 0 razy
 |  | 
	
		| Powrót do góry |  | 
	
		|  | 
	   
	
		| pajda 
 
 
 Dołączył: 02 Kwi 2008
 Posty: 264
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Pomógł: 1 raz
 Ostrzeżeń: 0/5
 Skąd: Stalowa Wola
 Płeć: CHŁOP - MOTÓRZYSTA
 
 | 
			
				|  Wysłany: Śro 22:19, 28 Sty 2009 Temat postu: |  |  
				| Parę fotek od siebie opis z neta i to wszystko.Jak ty byś wrzucał twoje sprzęty to chyba by już czwarty z kolei musiał byś opisywać.Ja dotarł już najnowszy nabytek???
 
 Post został pochwalony 0 razy
 |  | 
	
		| Powrót do góry |  | 
	
		|  | 
	   
	
		| TOXIC 
 
 
 Dołączył: 18 Sie 2008
 Posty: 214
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Ostrzeżeń: 0/5
 Skąd: Stalowa Wola
 Płeć: CHŁOP - MOTÓRZYSTA
 
 | 
			
				|  Wysłany: Czw 11:47, 29 Sty 2009 Temat postu: |  |  
				| 
  Racja.Hehheheh.Co do moich sprzętów.Jeszcze nie dotarł.A tak wogóle to się zastanawiam nad innym znowu   
 Post został pochwalony 0 razy
 |  | 
	
		| Powrót do góry |  | 
	
		|  | 
	   
	
		| MARCIN_77 
 
 
 Dołączył: 02 Sie 2008
 Posty: 1553
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Pomógł: 3 razy
 Ostrzeżeń: 0/5
 Skąd: STALOWA WOLA
 Płeć: CHŁOP - MOTÓRZYSTA
 
 | 
			
				|  Wysłany: Czw 22:44, 29 Sty 2009 Temat postu: |  |  
				| Popieram! Opis XJR-ki jest tak wyczerpujący, że nawet jej konstruktorzy dowiedzieli się czegoś nowego
   
 Post został pochwalony 0 razy
 |  | 
	
		| Powrót do góry |  | 
	
		|  | 
	   
	
		| TOXIC 
 
 
 Dołączył: 18 Sie 2008
 Posty: 214
 Przeczytał: 0 tematów
 
 Ostrzeżeń: 0/5
 Skąd: Stalowa Wola
 Płeć: CHŁOP - MOTÓRZYSTA
 
 | 
			
				|  Wysłany: Pią 23:08, 30 Sty 2009 Temat postu: |  |  
				| 
  Marcin buuuahahaahhahahahaahhaha! 
 Post został pochwalony 0 razy
 |  | 
	
		| Powrót do góry |  | 
	
		|  | 
	   
	
		|  |