Forum Wolna Grupa STW Strona Główna
  FAQ  Szukaj  Użytkownicy  Grupy  Galerie   Rejestracja   Profil  Zaloguj się, by sprawdzić wiadomości  Zaloguj 

Rozruch i ladowanie

Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum Wolna Grupa STW Strona Główna -> Garaż - Serwis
Zobacz poprzedni temat :: Zobacz następny temat
Autor Wiadomość
J_A_C_E_K




Dołączył: 02 Kwi 2008
Posty: 2861
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nisko
Płeć: CHŁOP - MOTÓRZYSTA

PostWysłany: Śro 18:39, 28 Kwi 2010 Temat postu:

OlseN napisał:
Ale na alternatorze jest kilkadziesiąt Volt prądu zmiennego więc miernik musisz ustawić na taki zakres.
[...]


Dlatego podkreslilem czesc swojej wypowiedzi.

A wogole Buba to podjedz kiedys to pomierzymy Smile No chyba ze motocykl w Krakowie trzymasz... ale podjechac w sumie tez mozesz Wink


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bubusny




Dołączył: 30 Cze 2008
Posty: 446
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: CHŁOP - MOTÓRZYSTA

PostWysłany: Śro 18:47, 28 Kwi 2010 Temat postu:

hehe niom wlansie w krk... i ladowania nie ma bo jak dodaje gazu to spadaja mi zegary i wszytki przygasa i i chodzi na samym aku jak aku mam 11 volt po dodani gazu skazwoki spadaj i pojawia sie 8-9 wolt i jak wraca na obroty swoje to zegary tez... więc pp mojemy ewidentny brak pradu.. tylko pytanie czy alternator cxzy regulator...

Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
J_A_C_E_K




Dołączył: 02 Kwi 2008
Posty: 2861
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nisko
Płeć: CHŁOP - MOTÓRZYSTA

PostWysłany: Śro 19:02, 28 Kwi 2010 Temat postu:

Mysle ze jak dobry zakres ustawiles i pokazalo cos dziwnego to alternator Smile (jesli mierzyles na zaciskach alternatora tylko)

Nie wiem jak w motocyklu ale KIEDYŚ w samochodach alternator to pradnica OWSZEM pradu zmiennego ale posiadajaca "prostownik" (3 diody ktore regularnie lubialy padac Smile ) czyli na wyjsciu masz juz prad staly. Dawno temu byly pradnice ktore "robily" prad przemienny i pozniej na zewnatrz byl prostowany.

Ale moze teraz w motocyklach jest inaczej... ja sie nie znam w sumie Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez J_A_C_E_K dnia Śro 19:03, 28 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mikele




Dołączył: 08 Kwi 2010
Posty: 273
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nisko
Płeć: CHŁOP - MOTÓRZYSTA

PostWysłany: Śro 19:29, 28 Kwi 2010 Temat postu:

Jeśli się nie mylę to z alternatora wychodzą 2 wiązki kabli. Jedna wiązka to zapłon a druga to ładowanie. W wiązce od ładowania są 3 kable (zwykle żółte), są one w jednej kostce. Są to 3 fazy, u mnie na przykład każda generuje około 20 V więc do reglera idzie w sumie około 60-70V. Sprawdź wszystkie 3 kable.

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Mikele dnia Śro 19:34, 28 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
J_A_C_E_K




Dołączył: 02 Kwi 2008
Posty: 2861
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nisko
Płeć: CHŁOP - MOTÓRZYSTA

PostWysłany: Śro 19:49, 28 Kwi 2010 Temat postu:

A no wlasnie... czyli wersja jak w syrenie Wink Bez prostownika (wewnatrz) wtedy sie zgodze Smile

To juz pradnica raczej... widac jestem nie na tym etapie co trzeba Wink

EDIT:
No jednak chyba nie bardzo sie pomylilem:
[link widoczny dla zalogowanych]

"Dla zapewnienia współpracy z akumulatorem, który wymaga napięcia stałego, alternator posiada wbudowany prostownik na diodach krzemowych. Czasem zawiera też wbudowany regulator napięcia."

A tak to pradnica i tyle - z prostownikiem "na zewnatrz".

Chyba buby to raczej nie obchodzi... Robimy OT ??? Wink

EDIT2:
Chyba ze ogolnie umownie elektrownie w motocyklu nazywamy "alternatorem" tzn. ze sie przypierdalam Wink


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez J_A_C_E_K dnia Śro 19:53, 28 Kwi 2010, w całości zmieniany 2 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mikele




Dołączył: 08 Kwi 2010
Posty: 273
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nisko
Płeć: CHŁOP - MOTÓRZYSTA

PostWysłany: Śro 21:27, 28 Kwi 2010 Temat postu:

Ja mówiąc alternator miałem na myśli cały układ (elektrownię czyli uzwojenie itd) Very Happy Teraz bubusny musi dać sobie radę.

PS: Bez młota to nie robota Very Happy


Post został pochwalony 0 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Gość







PostWysłany: Czw 6:20, 29 Kwi 2010 Temat postu:

OLSEN napisał

Jeśli się nie mylę to z alternatora wychodzą 2 wiązki kabli. Jedna wiązka to zapłon a druga to ładowanie. W wiązce od ładowania są 3 kable (zwykle żółte), są one w jednej kostce. Są to 3 fazy, u mnie na przykład każda generuje około 20 V więc do reglera idzie w sumie około 60-70V. Sprawdź wszystkie 3 kable.
_________________

Nie wiem co za motóry macie ale takie coś o czym pisze OLSEN to zwie się magneto i posiadam to w WFMce myślę że buba ma bardziej zaawansowany technicznie motór i ma alternator tak jak ja w ciapciuchu mam założony od TICO i wyłażą z niego 2 kable jeden gruby czerwony do akumulatora a drugi cienki do kontrolki.Jak dla mnie to prądnica robi prąd stały bez prostownika, a alternator zmienny który należy "wyprostować"i nie ważne czy prostownik jest wbudowany czy nie.
Powrót do góry
J_A_C_E_K




Dołączył: 02 Kwi 2008
Posty: 2861
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 4 razy
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nisko
Płeć: CHŁOP - MOTÓRZYSTA

PostWysłany: Czw 8:40, 29 Kwi 2010 Temat postu:

To zalezy jaka pradnica (pradu zmiennego czy stalego).
Ale w przypadku pojazdow masz racje - chodzilo o pradnice pradu stalego. Jebnalem sie.

A co do magneto: no to chyba wlasnie jest rodzaj jakiejsc dziwnej pradnicy pradu zmiennego tyle ze sluzy CHYBA (bo sie nie znam) tylko do generowania iskry. Stad jego specyficzna konstrukcja (przerywacze czy jakies tam inne pierunstwa). Czy nie ?

Alternator ma to wszystko (prostownik a czasem i regulator) w kupie... chodzi o to wlasnie zeby podawac juz gotowe napiecie na istalacje.
Nie no ja juz nic nie pisze bo kurde sie zaczynam motac Smile


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez J_A_C_E_K dnia Czw 9:00, 29 Kwi 2010, w całości zmieniany 6 razy
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Mikele




Dołączył: 08 Kwi 2010
Posty: 273
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: Nisko
Płeć: CHŁOP - MOTÓRZYSTA

PostWysłany: Czw 10:10, 29 Kwi 2010 Temat postu:

To ja też już nie piszę bo już się motam:D Ale wiem, że taki system jaki opisałem jest w wielu modelach stosowany, może faktycznie są to starsze technicznie maszyny. Wink

Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez Mikele dnia Czw 10:19, 29 Kwi 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
bubusny




Dołączył: 30 Cze 2008
Posty: 446
Przeczytał: 0 tematów

Pomógł: 1 raz
Ostrzeżeń: 0/5

Płeć: CHŁOP - MOTÓRZYSTA

PostWysłany: Pią 10:29, 30 Kwi 2010 Temat postu:

kupiłem nowy alternator czy prądnice hehe i zaraz idę ząłożyć jak nie bedzie to to bede musiec zakupic takie cos [link widoczny dla zalogowanych]
i kupilem i probelm jets teraz taki jak odepne rtegulattor to moto chodzi Ok tylko ze na Aku .... a jak znow podepne regulator ladowanie luzik po 15v ale kazda zamiana swiatel z krotkich na dlugie ok ale z dlugich na krotkie gasnie... a co najlepsze działa tylko na obrotach jakis pomysł dalej ? macie ? co to moze być ?


Post został pochwalony 0 razy

Ostatnio zmieniony przez bubusny dnia Sob 19:39, 15 Maj 2010, w całości zmieniany 1 raz
Powrót do góry
Zobacz profil autora
Wyświetl posty z ostatnich:
Napisz nowy tematOdpowiedz do tematu Forum Wolna Grupa STW Strona Główna -> Garaż - Serwis Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Idź do strony Poprzedni  1, 2
Strona 2 z 2


Skocz do:  
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB Š 2001, 2005 phpBB Group
Theme bLock created by JR9 for stylerbb.net
Regulamin